Witam serdecznie na moim kanale YT i zapraszam na pierwszy z filmów nowej serii „RIDERS” prezentującej motocyklistów i ich maszyny.
W tym odcinku wystąpił Marek i jego zmodyfikowany motocykl turystyczny – Suzuki V-Strom DL-650 (rocznik 2016).
Marek zdecydował się we własnym zakresie dokonać pewnych przeróbek, by dostosować maszynę do swoich wizji i potrzeb.
W materiale zobaczycie przednią lampę jego motocykla, w której zastosował on reflektory i żarówki w technologii LED.
Drugą sporą innowacją było obniżenie i przesunięcie fabrycznego tłumika, by w ten sposób zmieścić kufer boczny „Shad” bliżej osi maszyny.
Kolega zdecydował się także oddać do znanego krakowskiego tapicera motocyklowego swoją kanapę, by poprawić komfort podróżowania i wygląd swojego turystyka.
https://www.facebook.com/moto.tapicer
Motocykl został też wyposażony w kilka innych ciekawych gadżetów takich jak światła dzienne w kierunkowskazach, czy czujniki ciśnienia w oponach.
Wszystko to i wiele innych ciekawych zmian możecie zobaczyć na tym filmie.
Poniżej wklejam garść informacji od Marka, w tym linki do aukcji przedmiotów jakie zastosował w swoim motocyklu, oraz instrukcję montażu żarówek z funkcją świateł LED w kierunkowskazach przednich:
Link do żarówek tył stop pozycyjne, (drogie ale nie ma nic lepszego na obecną chwilę):
http://allegro.pl/zarowkai-led-osram-ledriving-p21-5w-premium-6000k-i7013618623.html
Takich jak poniżej nie warto kupować, bo jest mała różnica w intensywności światła między pozycją a stop-em:
http://allegro.pl/p21w-13-led-5050-ba15s-r5w-r10w-zarowka-i7109522000.html
Link do żarówek kierunków:
http://allegro.pl/kierunkowskazy-swiatla-dzienne-led-drl-2w1-automat-i6896725729.html
Link do żarówek głównych lamp LED:
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6919661314
żarówka mająca diody ustawione w trzech paskach co 120 stopni
Suzi po 2012 roku
1. Odkręcamy kierunkowskaz od owiewki
2. Odkręcamy szkło kierunkowskazu, jeśli jest białe to ok jeśli pomarańczowe, to kupujemy białe w serwisie
3. Wyciągamy metalową wsuwkę , która mocuje gumowy trzon kierunku w plastikowej obudowie
4. Wyciągamy gniazdo żarówki z gumowego trzonu
5. Gniazdo powędruje pod owiewkę by połączyć później kierunek
6. Nowa żarówka ma stożkowy gumowy trzonek, stożek obcinamy nożem do tapet na wałek równo z resztą żarówki, tak by ten wałek mieścił się na wcisk do otworu trzonu kierunku.
7. Oudowę kierunku wyklejamy srebrną folią ( np z rolki do kominków) lub malujemy błyszczącym srebrnym sprajem, by powstał odbłyśnik
8. Żarówkę wkładamy do trzonu kierunku jednym z trzech pasków diód na wprost jazdy, trzon z żarówką wkładamy do obudowy i zabezpieczamy wsuwką, by łatwiej wsunąć trzon z żarówką można posmarować smarem SILIKONOWYM lub innym smarowidłem do gumy
9. Teraz z trzonu wychodzą trzy kable, dwa do kierunku z opornikiem połączone w cokole żarówki 21W, cokół łączymy z gniazdem pod owiewką, mamy działający kierunek, trzeci biały kabel to światła dzienne, który łączymy przez
automat, wyłącznik z instalacją, czyli plusem.
Pod owiewką by był porządek oporniki przyklejamy taśmą dwustronną wewnątrz owiewki.
I to by było na tyle
Marek
Linki do aukcji na allegro:
http://allegro.pl/krotkie-super-mocne-swiatla-do-jazdy-dziennej-led-i6841622937.html
http://allegro.pl/poszerzenie-stopki-bocznej-suzuki-dl650-v-strom-i7253746222.html
http://allegro.pl/podwyzszenia-kierownicy-podwyzki-22mm-o-26mm-zeta-i7253337120.html?reco_id=b22b0fed-3257-11e8-a217-ecf4bbd0bee8&bi_c=Product&bi_m=reco&bi_s=archiwum_allegro&
Zapraszam do oglądania i merytorycznego komentowania filmu, jeśli będziecie mieć jakieś zapytania dotyczące tych zmian, to chętnie odpowiem na wszystkie pytania.
Pozdrawiam serdecznie – RafałB
Pobrany z Youtube Serwis Quadów Warszawa – Diagnostyka/Naprawa/Mechanik – Naprawa Serwis I Przeglądy Bieżące. Quady, Motocykle, Skutery Wodne. Własny Mechanik. Naprawa motocykli Warszawa, Mokotów | Serwis motocykli, skuterów, quadów, rowerów, skuterów wodnych | Warsztat motocyklowy dla Quadów w Warszawie. Serwis I Przeglądy Bieżące. Quady, Motocykle, Skutery Wodne zapraszamy do naszej firmy w Warszawie.
Wojtek ciupaga says:
Można jakiś kontakt do Ciebie ?
Wojtek ciupaga says:
Mnie interesuje jakiej wielkości są soczewki w reflektorze. 2 cale czy 2.5 cala ?
stan ban says:
Kierunki mega, następnym razem wrzucaj linki do aukcji może kogoś zarazisz i zmodyfikuje swoje cacko, Pozdrawiam
aandrzejj4321 says:
Świetny odcinek.
Apolityczny says:
spoko zrobiony DL, natomiast spośród takich gadżetów praktycznych to dostrzegam brak wskaźnika zmiany biegów i podgrzewanych manetek ale sądząc po zapale do modyfikacji motoru to pewnie już są zamontowane hehe
steku26 says:
fajnie ale brak homologacji reflektory wypadek i poszkodowanego stajemy sie sprawcami
potempb says:
Łapka w górę za harmonijki na lagach (jak to kiedyś bywało)
Maciej Hinc says:
Ile p. Marek ma wzrostu?
Антон Правильный says:
Hello! I would like to ask a few questions to Marek. How can I contact him?
Kris Berg says:
Cześć Rafał, chciałbym wykonać taką kanapę u Mototapicer bo jak owszem ma też żelową, ktoś przede mną ją zrobił sobie (nie w Mototapicer) ale jak dłużej jadę to czuje mrowienie na 4 literach. Słyszałem, że dochodzi nawet do takich sytuacji, że ludzie, którzy mają problemy z rwą kulszową np nie mogą mieć takich kanap. Mam prośbę , czy mógłbyć zapytać Kolegę Marka czy On niczego takiego nie odczuwa po zmianie kanapy właśnie na żelową, czy nie odczuwa wibracji na 4 litery?
Mirek says:
Witam,właściciel widać wiecej czasu poswieca na jakieś bayery niż jezdzi. Tego pana bardziej widze na skuterze niż dorosłym motocyklu. Prowadzacy posiada małą wiedze na twmat motocykli. Znam takie osoby że motocykl maja 5 lat i wiecej czyszcza niż jeżdżą. Modyfikacje to raczej cała pasja niż jezdzenie. Myślę że własciciel szybko sprzeda moto i zanieni na skuter
ekostawek says:
Odtwarzam kilka razy. Niestety nie wiem na jaki olej byl wymieniony. Dykcja slow jest dziwna, ja ne rozumim. Szybka mowa i nie wyrazna. MOTUL motul ale co dalej.
Robert S says:
Można poprosić zdjęcia żarówek i innych elementów modyfikacji? Linki do aukcji są przeterminowane, a nowe też przeterminują się po krótkim czasie. Po zdjęciach będzie można zidentyfikować co sobie kupić na ale… albo ali… Ewentualnie jakie hasła wpisywać szukajac.
Janusz Kosowski says:
Pozdrawiam podoba mi się pełną kultura P. Rafale W kręcenia filmików i szacunek dla rozmówców 👍😎
Rafal Swiderski says:
A co to jest zamontowane jako dodatkowe światło stop? Tam pod kufrem zamontowane? Nigdzie o nim nie ma, a potrzebuje takie coś…. Możesz podać co tam jest?
Ulafon says:
Motocykl na prawdę zyskał na wyglądzie. Teraz może jechać na wspólną wycieczkę z BMW F 650 CS . A te dziurki do nosa w dziobie to pomysł konstruktorów Suzuki ? Właśnie się zastanawiałem gdzie go widziałem. Tu; https://www.youtube.com/watch?v=2y4vJYKYx6c ….czy tu ?……https://www.youtube.com/watch?v=U40cgMrWKR8 Tak powstał nowy model Suzuki Pingwin 650.
Andrzej Poeta Drogowy LWG!!! says:
LWG bdb wedlug swego uznania
Piotr PeBe says:
Jakkolwiek sam nie wprowadziłbym aż tylu zmian, szczególnie w oświetleniu, to jednak miło zobaczyć człowieka z pasją, którą realizuje. Ludzi z pasją nie ma wielu. Powodzenia.
Nieznajomy says:
Witam jaka jest ochrona przed wiatrem w chłodniejsze dni , czy bardzo wieje po nogach?
buulee1 says:
Wszystko pięknie, tylko jak Marek będzie pędził swą maszyną i nie daj Boże wyjedzie mu dama w pięknym aucie to przy odrobinie pecha gdy Marek będzie leżał i kwiczał , pani weźmie sobie takiego papugę że na te światełka znajdzie się tyle paragrafów , że Marek zapłaci za naprawę tego auta ze swojej kieszeni ze 20tyś bo ubezpieczyciel wypnie dupę na motocykl ze błyskotkami bez homologacji. To już nie ciemnogród że można robić co się chce z oświetleniem bo głupi i tak się nie zna , ale mi fajnie świeci. Tyle w temacie, LWG.
Piotr says:
Witam, czy jest możliwość skontaktowania się z Panem Markiem ponieważ chciałbym aby przerobił moje lampy w takim samym motocyklu…???
Godom jak je ! says:
Fajny normalny Gość
Barti Tdi says:
Świetna seria. Jesteś gaduła ale przyjemnie się Ciebie słucha 😉
Desmo M says:
Druciarstwo sięgające zenitu. Choinka LEDowa. Dowód rejetracyjny na dzień dobry powinien być zabrany. 5 tys km – 2 lata. Taki motocyklista na turystyka. Ma czas na druciarstwo a nie ma na jazdę. Typowy anty przykład
Piotr Staruch says:
Przykro mi, ale właściciel mija się z prawdą w kwestii spalania…jeżdżę delikatnie i niegdy nie miałem spalania na poziomie 3,5 l/100 km. Prawda jest taka, że z pasażerem pali około 5 l /100, a w dość ekonomicznym trybie jazdy poza miastem 4,3-4,7 l /100km
Robert Szubski says:
Skąd ta maniera nazywania tego motocykla "fałsztrom"?
Jan Kowalski says:
Światłą fajne ale tak trochę wbrew przepisom.
dan 1976 says:
SUPER!!!
piter loko says:
i didn't understand a word, but i saw a great upgrade on that bike. i have a v-strom 650 xt and i know it's a great bike,but you made it a lot better.
andrzej ciężak says:
zrzucanie z 6 problem???? wow, nie chcę sie wymądrzać ale taka sytuacja zdarza się raz na sezon, a mnie wcale. się nie zdażyło co bym nie zdążył zejść do luzu, może nauka hamulca i przegazówki równocześnie?:) ok, kiedyś zostałem nA 3:) w sumie jak pomyślę to kilka razy:) no może i racja, LWG, pozdrawiam
Adam Idasiak says:
Super modyfikacje interesuje mnie gdzie kupiłeś to mocowanie z przesunięciem kierownicy .Pozdrawiam
Sandro Vesel says:
Hi, nice bike, I´am interested how seat heigh you have
RafałB says:
Zapraszam na kontynuację tego filmu, nie dawno nakręciliśmy odcinek z testów nowego oświetlenia w motocyklu Marka i nocnej jazdy nieopodal Krakowa:
https://www.youtube.com/watch?v=KLOh2MG05oo
MrCountrydaro says:
Cześć Marek, jeśli przypadkiem czytasz komentarze, to odezwij się do mnie na prv. Darek z MPK (kiedyś)
Stanisław Klonowski says:
Panie Rafale, latasz jeszcze? Pozdrawiam.
Pyxis71 says:
Podoba mi sie czujnik cisnienia. Marek: Wiecej jezdzic!!! 🙂
Damian Bereza says:
Mega – bardzo fajnie zrobiony motocykl. Gratulacje dla własciciela
Moto Mario says:
Elegancko, aż miło obejrzeć. Seria może być naprawdę super także czekam na kolejny odcinek 🙂 Maszyna Marka full wypas, świetnie przystosowana i przerobiona, a przypomina mi "wściekłego pisklaka" z tymi soczewkami &-)
Piomal78 says:
Miałem taki sprzęt z 2012r. Bardzo przyjazny motocykl.
Możesz coś o tych kierunkach napisać. Co i jak zostało zrobione? Może krótki filmik.
Pozdrawiam
Kris007 says:
Wszystko super, sugerowalbym prowadzacemu mniej przerywac:)
Piotr Wrotecki says:
Fajna maszyna kupa fajnych pomysłòw 😀 a czy w polsce też była akcja serwisowa na wymianę pradnicy? Mòj DL 650 miał wymieniana w zeszłym roku tutaj na wyspach.Pozdrawiam super seria!
Kris Berg says:
Fajny pomysł na odcinki. Pozdrowienia
Dawid Kudłaty says:
Fajna sprawa takie prezentacje używanych motocykli i motocyklistów którzy coś potrafią przy swoich maszynach podłubać 🙂 Pozdro